Darmowa dostawa na terenie Polski dla każdego zamówienia !

Rollup – jak zaprojektować właściwy i czemu on służy?

Zapewne każdemu marketingowcowi zależy na tym, aby jego reklama trafiła do jak najszerszego grona odbiorców. Reklamować możemy się za pomocą wielu dostępnych obecnie opcji. Mimo że większość kampanii marketingowych odbywa się w głównej mierze w sieci, nie warto bagatelizować siły, jaką posiada fizyczna reklama. Zapewne wciąż zdarza nam się napotkać plakaty, banery, czy billboardy. Do jednego z równie popularnych nośników reklamy możemy zaliczyć rollup.

Co to jest rollup?

Prawdopodobnie wielu z nas natknęło się na formę reklamy, jaką jest rollup, niekoniecznie wiedząc, że tak się ona nazywa. Rollup to inaczej stojak reklamowy, który składa się z następujących elementów:

  • masztu;
  • kasety;
  • planszy reklamowej.

Jego konstrukcja pomaga na dość szybkie rozstawienie go oraz przetransportowanie w inne miejsce. Jest to możliwe dzięki temu, że po usunięciu stelaża płachta z reklamą zwija się do środka kasetki, dzięki czemu dość łatwo można ją przenosić. W ten sposób zwinięty rollup zyskuje dodatkową ochronę przed ewentualnym uszkodzeniem podczas transportu.

Co powinno znaleźć się na rollupie?

Głównym celem rollupu tak jak w przypadku każdego typu reklamy powinno być przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Określenie grupy osób, do których ma być kierowana reklama, będzie tutaj kluczowe. Inaczej bowiem będzie wyglądała reklama dla branży odzieżowej, a jeszcze inaczej rollup wyborczy. Rollup posiada ograniczone miejsce, należy więc odpowiednio rozplanować wykorzystanie każdego centymetra planszy reklamowej.

Do najważniejszych informacji, które powinny się na nim znaleźć, zaliczamy slogan firmy oraz treść oferty. Sam tekst na rollupie powinien być odpowiednio duży, by dało się go przeczytać z daleka. Nie należy się tu zbytnio rozpisywać, komunikat powinien być zwięzły. Dobrą praktyką jest również postawienie na odpowiedni slogan na rollupie, który będzie mottem danej firmy. Im mniej treści i im bardziej jest ona konkretna, tym większa szansa, że rollup spełni swoje zadanie.

Jeżeli chodzi o grafikę na nim umieszczoną, powinna być ona w odpowiednio wysokiej rozdzielczości. Mimo że ta forma reklamy widoczna jest z daleka, to jednak ludzie, chcąc zapoznać się z daną ofertą, decydują przyjrzeć się jej z bliska. Jeżeli więc grafika będzie nieczytelna lub kiepskiej jakości może to wpłynąć negatywnie na odbiór naszego rollupu. Przede wszystkim rollup powinien być czytelny dla naszego odbiorcy. Zbyt wiele kolorów może rozproszyć jego uwagę i odciągnąć od tego, co jest najważniejsze.

Gdzie warto stosować rollupy?

Rollupy są dość popularną formą reklamy, dlatego możemy wykorzystać je w wielu miejscach. Ze względu na swoją mobilność rollupy szczególnie przydatne mogą się okazać podczas imprez plenerowych i cyklicznych wystaw, gdzie łatwo taką reklamę przetransportować i rozstawić. Również w galeriach handlowych nie ma większego problemu z używaniem tego typu reklamy. Targi branżowe dają możliwość pozyskania nowych klientów, jak również wspólników. Warto zaprezentować się szerszemu gronu jak najlepiej, a rollup do tego celu nada się idealnie. Wśród wielu wystawców łatwo przepaść w tłumie, a za pomocą odpowiedniego rollupu wyróżnimy się na tle naszych konkurentów. Rollup służyć będzie jako system wystawienniczy naszej oferty, może także zawierać dane kontaktowe oraz informacje o firmie. Za jego pomocąbędziemy mogli przykuć uwagę odwiedzających i osiągnąć zamierzone cele.

Chcąc reklamować się w odpowiedni sposób, warto skorzystać z pomocy, jaką może okazać się rollup. Jest to skuteczne forma reklamy, która posiada wiele zalet i może okazać się przydatna w różnych aspektach.